Fælleskab i Frostvejr
I Snebærhegnet i Greve har vinteren skabt fællesskab og hjælpsomhed
Vinteren har for alvor ramt landet, og sne og kulde fylder hverdagen i alle vores 26 boligområder. For nogle betyder det besvær og glatte veje – og det kan være fristende at lade frustrationerne gå ud over både vejret og servicemedarbejderne, som knokler hårdt for at holde stier og parkeringspladser farbare.
Men i Snebærhegnet i Greve har vinteren skabt noget helt andet - fællesskab og hjælpsomhed.
På boligområdets lokale Facebook-side kunne man for nylig læse nogle opslag, der siger alt:
“Tak til den hjælpsomme sjæl, der har gravet min indgang fri for sne, det værdsætter jeg meget. Andre beboere oplevede, at en nabo havde fjernet sne på p-pladsen foran deres biler, så de kunne komme ud“. ”Tak for at rydde sne rundt om min bil i går, I er bare de bedste”.
Sådan har beboerne i Snebærhegnet og i andre boligområder rundt om i SydVest hjulpet både hinanden og ejendomskontoret – helt frivilligt og med et smil.
Opgaver som at skovle sne fra naboens trappe, rydde en fælles sti eller give en venlig besked til servicemedarbejderne er små handlinger – men som betyder meget. Vinteren kan være udfordrende, men den kan også være en anledning til at rykke tættere sammen, styrke naboskabet og få noget positivt ud af en svær situation
Tak til alle jer, der hjælper til derude!
Det er sådan noget, der gør Boligselskabet SydVest til et godt sted at bo.